Email RSS Facebook
Esti membru? Logheaza-te aici.
Nu aveti cont? Inscrie-te gratuit
x Intra in ClubContabilitate.ro

ANAF si MFPCodul de procedura fiscalaCodul fiscalDeclaratii si FormulareLegea ContabilitatiiMonografii contabileStudii de cazTVA

O firma radiata mai pastreaza arhiva?

Buna ziua,

O societate comerciala de tip S.R.L., cu asociat unic, a fost lichidata si radiata. In acest caz, societatea mai are obligatia legala de a pastra toate documentele financiar contabile, asa cum precizeaza art. 35 din Legea Contabilitatii nr. 82/1991 si OMFP 3512/2008? Care dintre documentele financiar-contabile este obligatoriu a se pastra dupa radierea societatii si pentru ce utilitate (scop)? ( Cunoastem: statele de salarii se vor preda obligatoriu la arhivele statului, unde se vor pastra 50 ani, in scopuri practice). Restul documentelelor, daca trebuiesc pastrate, in ce scopuri se pot folosi, daca societatea nu mai exista? Am publicat aceasta intrebare, in scopul de a se documenta mai convingator asociatul unic.

Cu multumiri.

E-DECONT. E-FACTURA. E-TRANSPORT. Studii de caz si noutati legislative
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Primesti gratuit raportul "E-DECONT. E-FACTURA. E-TRANSPORT. Studii de caz si noutati legislative"!


Nota de informare

3 raspunsuri


la 21 Apr. 2015
Daca o societate este lichidata, chiar daca este radiata, obligatia de a pastra documentele financiar contabile conform legii 82/1991 ramane. Chiar daca societatea nu mai poate raspunde fiscal, trebuie avut in vedere ca faptele penale pot depasi cadrul fiscal, deci daca aceste documente justificative nu pot fi prezentate ele vor fi refacute de catre organele anchetatoare. In concluzie, in opinia mea, asociatul ar trebui sa arhiveze documentele contabile de sinteza, listarile si situatiile financiare in afara celor de salarii pana la expirarea termenului legal.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 1 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 28 Apr. 2015
In conformitate cu OMF 3512/2008, art 51/Normele metodologice de aplicare-termenul de pastrare a documentelor financiar contabile sunt : "51. Termenul de p?strare a statelor de salarii este de 50 de ani, iar termenul de p?strare a registrelor şi a documentelor justificative şi contabile este de 10 ani cu începere de la data încheierii exerciţiului financiar în cursul c?ruia au fost întocmite, cu excepţia celor prev?zute la pct. 52, 53 şi 54-(respectiv 5 ani).Documentele enumerate conf acestui act normativ se vor pastra la sediul principal sau secundar a fostei societati.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 28 Apr. 2015
Se pare că lipsa de perspectivă face ca să nu vedem copacii din cauza pădurii, sau, mă rog viceversa. Oare "radierea" în conformitate cu prevederile legale ce înseamnă? OAre nu "reorganizare judiciară" şi în acest caz nu se aplică art.25.1, adică: ? În cazul reorganizării persoanelor juridice, acestea vor lua măsuri pentru păstrarea şi arhivarea, potrivit legii, a documentelor justificative şi a registrelor de contabilitate. ? Cu alte cuvinte, oare nu este oare necesară aplicarea Legii 16/1996? Cât priveşte arhivarea statelor de plată, leguitorul doarme în papucii statului, deoarece acuşica se întosmeşte D112 în care veniturile salariale sunt declarate pe CNP-uri ', aşa că niscai modicficări substanţiale ar cam trebui aduse reglementărilor în materie, cu aplicare măcar de la data în care această declaraţie s-a generalizat şi poate fi pusă în acord cu REVISAL.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

x