Email RSS Facebook
Esti membru? Logheaza-te aici.
Nu aveti cont? Inscrie-te gratuit
x Intra in ClubContabilitate.ro

ANAF si MFPCodul de procedura fiscalaCodul fiscalDeclaratii si FormulareLegea ContabilitatiiMonografii contabileStudii de cazTVA

Cod TVa anulat, raspundere contabila

Buna,
indraznesc si eu sa va prezint un caz...am preluat o firma in 2015, cu activitatea suspendata si reactivata in 2014. Am aflat acum ca din 2015 avea codul tva anulat...La preluarea mea, nu am vazut instiintarea de la anaf legata de anularea codului si imi amintesc doar ca administratorul imi spunea ca nu are cod tva...toate facturile si inregistrarile contabile au fost ale unei firme fara tva. In 2018, in urma unei notificari se depune decl 300 pe 2 luni aferenta anului 2015, fiind exact acele declaratiile care prin nedepunere au dus la anularea codul de tva...si nu m-am intrebat atunci de ce se cer...
Intreb...in ce masura se poate atrage raspunderea mea de contabil.

Va multumesc.
Adaugata in   TVA Anularea tva
E-DECONT. E-FACTURA. E-TRANSPORT. Studii de caz si noutati legislative
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Primesti gratuit raportul "E-DECONT. E-FACTURA. E-TRANSPORT. Studii de caz si noutati legislative"!


Nota de informare

7 raspunsuri


la 06 Iun. 2022
In opinia mea, preluarea unei firme presupune verificarea vectorului fiscal. Din 2015 aveati timp sa verificati daca firma este inregistrata sau nu pentru tva. Din punctul de vedere al contabilului care inregistreaza documente contabile ca serviciu externalizat, acesta nu este responsabil daca facturile emise sunt aduse de administrator la o anumita perioada stabilita in contract.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 06 Iun. 2022
In cazul in care sunteti angajat cu contract de munca, raspunderea este tot a administratorului
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 06 Iun. 2022
Buna, va multumesc pentru raspuns... Am contract de servicii cu aceasta firma si facturile le primeam lunar... Se poate demonstra in instanta ca sunt vinovata? Ca nu am facut verificarile? Este o procedura/lege in care se inscriu aceste operatii de verificat la preluare firma? Avand o asigurare pentru malpraxis poate acoperii suma de plata? Ce se intampla daca imi recunosc vina/ sunt declarata vinovata...? Va multumesc tare mult pentru informatii.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 06 Iun. 2022
Aveti contract de servicii cu firma si ati depus declaratiile conform documentelor prezentate de administrator. La preluarea firmei ati primit imputernicire si pentru verificarea situatiei fiscale, sau la primirea actelor v-a fost prezentata si o declaratie 010, in caz contrar ati depus declaratiile la fel ca in perioada anterioara.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 06 Iun. 2022
Nu mi s-a prezentat o decl 010, am primit imputernicire pentru spv si depunere declaratii...pana la preluarea mea, firma nu a avut activitate, decl depuse cu 0...a fost cu activitatea suspendata... In 2018, a primit o notificare prin care se cereau decl 300 ptr perioada in care lipseau declaratiile...nu m-am sesizat ca ar o problema...din pacate.. Sunt certificate fiscale fara datorii sau probleme...asta ma facut sa cred ca situatia e curata... Totusi...pot gasi elemente sa ma acuze de neglijenta? Va multumesc.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 07 Iun. 2022
Nu. Raspunderea este a administratorului.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
la 07 Iun. 2022
Va multumesc.
Voteaza raspuns 0 Apreciez acest raspuns 0 Nemultumit de acest raspuns
Raspunde
Aboneaza-te GRATUIT la
Newsletter-ul ClubContabilitate.ro

pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

x